سویق چیست؟

چقدر با سویق و خواص این محصول فوق العاده آشنایی دارید؟ سویق(savigh)  یک نوع روش طبخ نباتات به خصوص غلات و حبوبات است که کیفیت مواد غذایی و  مواد آلی آن تا بالاترین حد ممکن نگهداری و حفظ می شود. در این روش آرد ماده غذایی تفت داده می‌شود. در فرآورده‌های گیاهی درصد بالایی از […]

چقدر با سویق و خواص این محصول فوق العاده آشنایی دارید؟

سویق(savigh)  یک نوع روش طبخ نباتات به خصوص غلات و حبوبات است که کیفیت مواد غذایی و  مواد آلی آن تا بالاترین حد ممکن نگهداری و حفظ می شود. در این روش آرد ماده غذایی تفت داده می‌شود. در فرآورده‌های گیاهی درصد بالایی از ارزش غذایی در آب مطبوخ تخلیه می‌شود. از این رو است که در بسیاری از روش‌های تجویز دارو از عصاره جوشانده فرآورده‌های گیاهی استفاده می‌شود. در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی، مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها، به آرد اضافه می‌گردد. این مقایسه در مورد گندم یا سویق گندم و بقیه حبوبات و غلات نیز صادق است.
در این روش ابتدا حبوبات و غلات بوجاری شده و ناخالصی های آنها گرفته می شود، سپس شسته می شوند و در چند روز بعد غلات جوانه می زنند. در ادامه غلات در دستگاه های خشک کن رطوبت آنها گرفته می شود و آسیاب می شوند سپس طی فرایندی تفت داده می شوند و در نهایت در محیطی کاملا استریل و بهداشتی بسته بندی می شوند.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.